2022年9月3日 星期六

For the first time in U.S. television history - watching time on video distribution surpasses cable

Recently CNN.co.jp reported the following:

動画配信の視聴時間、ケーブル上回る 米テレビ史上初

2022.08.22 Mon posted at 15:10 JST

  ニューヨーク(CNN Business) 米ニールセンによると、米国で史上初めてネットフリックスのような動画配信のテレビ視聴時間がケーブルテレビの視聴時間を上回った。料金が高いケーブルテレビから安い動画配信サービスに切り替える動きは加速している。

7月のテレビ視聴時間に占める動画配信のシェアは34.8%となり、前年比でほぼ23ポイント増加。一方、ケーブルテレビと放送番組の視聴時間はいずれも前年より減り、ケーブルテレビのシェアは34.4%、放送番組は21.6%と前年同月比で10ポイント近く落ち込んだ。

ニールセンによると、動画配信は以前から放送を上回っていたが、ケーブルテレビを抜いたのは今回が初めてだった。ネットフリックス、フールー、ユーチューブのシェアは過去最高を記録し、ネットフリックスは人気ドラマ「ストレンジャー・シングス 未知の世界」のヒットで動画配信の最大手になった。

エンタメ業界は時代に追いつこうと、動画配信サービスに多額を注ぎ込んでいる。しかし動画配信の黄金時代は既に過ぎ去ったのかもしれない。どんなことをしてでも加入者を獲得しようとする競争は終わった。

ディズニーはさまざまな配信サービスで巨額を失った後、値上げに踏み切った。ネットフリックスも最近になって料金を引き上げ、パスワード共有防止に乗り出した。CNN親会社のワーナー・ブラザース・ディスカバリーは、1つの動画配信サービスの傘下で全てを展開する戦略を転換させている。

Translation

  New York (CNN Business) For the first time in U.S. history, more people watch TV on streaming services like Netflix than they did on cable, according to Nielsen. The movement to switch from expensive cable TV to cheap video distribution services was accelerating.

Video distribution accounted for 34.8% of TV viewing time in July, an increase of nearly 23 percentage points from the previous year. On the other hand, viewing time for both cable TV and broadcast programs decreased from the previous year, with cable TV's share falling to 34.4% and broadcast program's share falling to 21.6%, down nearly 10 percentage points from the same month last year.

According to Nielsen, video streaming always outpaced broadcast, but this was the first time it overtook cable. Shares of Netflix, Hulu, and YouTube hit all-time highs, and Netflix became the largest video distribution company with the hit of the popular drama Stranger Things Unknown Word.

The entertainment industry had been pouring large amount of money into video distribution services in an attempt to keep up with the times. Yet the golden age of video distribution could already be behind us. No matter what, the race to win subscribers at all costs was over.

Disney had raised prices after losing millions on various streaming services. Netflix recently raised its prices and started to prevent password sharing. CNN parent company Warner Bros. Discovery was shifting its strategy into doing everything under one streaming service.

              So, for the first time in U.S. history, more people watch streaming services like Netflix than they do on cable. I think the trend to switch from expensive cable TV to cheap video distribution services will be followed in other advanced countries globally.

Note:

 Nielsen Holdings Inc. is an American information, data and market measurement firm. Nielsen operates in over 100 countries and employs approximately 44,000 people worldwide. The company is listed on the New York Stock Exchange and is currently a component of the S&P 500. (Wikipedia)

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