2020年10月7日 星期三

Airbus to develop an aircraft that does not emit carbon dioxide by using hydrogen as fuel

Recently NHK News on-line reported the following:

水素を燃料に二酸化炭素排出しない航空機開発へ エアバス

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ヨーロッパの大手航空機メーカー、エアバスは、水素を燃料に利用し、二酸化炭素を排出しない航空機を2035年までに開発する方針を明らかにしました。

エアバスは21日、航空産業での地球温暖化対策を進めるため、2035年までに二酸化炭素を排出しない航空機を開発する方針を明らかにました。

コンセプトモデルとして発表された3つの機種はいずれも水素を燃料にしていて、客席数が120席から200席で航続距離が3700キロ以上になるものや、客席数が最大100席で航続距離が1800キロ以上のプロペラの機種があります。

また、翼と機体が一体になったデザインが特徴の機種もあります。

水素は液体で貯蔵され、エンジンで燃焼するほか、燃料電池で電力にして利用することも検討しているということです。

航空機をめぐっては、二酸化炭素の排出が多いとしてヨーロッパでは長距離の移動手段に列車を選ぶ動きも出ています。

エアバスは、水素の利用が航空産業の二酸化炭素の排出を半減させるとして意義を強調していて、フォーリCEOは「水素への移行には航空産業全体の行動が必要だ」と述べ、課題となるインフラの整備に向けて政府や産業界に支援を呼びかけました

Translation

Airbus, a major European aircraft manufacturer, had announced plans to develop an aircraft by 2035 that would use hydrogen as fuel that would not emit carbon dioxide.

Airbus announced on the 21st that, in order to take measures against global warming in the aviation industry, it would develop an aircraft by 2035 that would not emit carbon dioxide.

All three models announced as concept models were fueled by hydrogen, with 120 to 200 seats and a cruising range of over 3700 km; and there was a propeller model with a maximum of 100 seats and a cruising range of over 1800 km.

There were also models that feature a design that integrated the wings to the fuselage.

In addition to storing hydrogen as a liquid and to burn it in an engine, the company was also considering using electricity from a fuel cell.

Regarding aircraft, because of the high carbon dioxide emissions, there was a movement in Europe to choose trains as a means of long-distance transportation.

Airbus had emphasized the significance of using hydrogen to halve carbon dioxide emissions in the aviation industry, and CEO Foli had said, "The transition to hydrogen requires action by the entire aviation industry"; and called for support from the government and industry as it would be a challenge to improve infrastructure.

              So, it seems that Airbus, a major European aircraft manufacturer, is ahead of the Boeing in laying out plans to fight against global warming.

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