Recently the FNN News reported the following:
日本の先端技術を導入し、燃費や航行距離が大幅に向上した最新鋭旅客機「ボーイング787」が、初めて日本に飛来した。
ボーイング787は3日午前6時20分すぎ、アメリカ・シアトルから羽田空港に到着した。
787は、翼や胴体を構成する炭素繊維複合材など、全体のおよそ35%が日本の技術でできており、燃費は従来より20%向上している。
全日空の石井正之機長は「周り見渡すと、ものすごくたくさんの人たちが来て、考えていた以上に感動しました」と話した。
787は、設計変更などで引き渡しが延期されたことから、予定より3年遅れて完成した。
全日空は、早ければ9月にも国内線に導入したいとしている。
(試譯文)
The state-of-the-art passenger plane "Boeing 787" , in which fuel cost and the travelling distance had improved greatly using Japan's high technology, flew to Japan for the first time.
The Boeing 787 left from United States Seattle arrived at Tokyo International Airport(Haneda) at 6:20AM on the 3rd.
Overall 35% of the 787, with carbon-fiber composites to form the wing and the body etc, was built using the technology from Japan, and the fuel cost had improved more than 20% so far. Captain Masayuki Ishii of All Nippon Airways said, "when look around the surrounding, seeing so many people had come, it impresses my thinking more".
Because the delivery had been postponed due to design changes etc. , the 787 was completed with a delay of three years behind schedule.
It was assumed that All Nippon Airways had wished to introduce it to the domestic flight as early as in September.
Japanese high technology research effort has made contribution towards a better environment: the new technology could help reducing gasoline consumption in air traffic.
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