Recently the NHK News On-line reported the following:
高級ホテルのレストランで集団食中毒 東京
2019年4月26日 19時17分
今月、東京 港区の高級ホテルのレストランで食事をした客32人がおう吐や下痢などの症状を訴え、一部の患者からノロウイルスが検出されたことから、保健所は集団食中毒と断定し、26日から3日間、レストランを営業停止の処分としました。
営業停止の処分を受けたのは、東京 港区の「ホテルインターコンチネンタル東京ベイ」の1階にあるイタリアンレストラン「ジリオン」です。
東京都によりますと、今月14日から15日にかけて、このレストランで食事をした7つのグループの客、合わせて39人のうち32人がおう吐や下痢などの症状を訴えたということです。
症状は軽く、入院した人はいないということですが、港区のみなと保健所が調べたところ、患者や従業員の一部からノロウイルスが検出されました。
感染源の食材は特定されていませんが、客には、タコと大豆のマリネが入った前菜の盛り合わせや、肉料理、それにパスタなどのコース料理が提供されていたということです。
保健所は、このレストランの食事による集団食中毒と断定し、26日から3日間の営業停止の処分としました。
レストランは、すでに今月20日から営業を自粛していて、「ホテルインターコンチネンタル東京ベイ」は「事態を厳粛に受け止め、今後の再発防止に向けて、社員教育、食品衛生管理の再徹底を実施します。発症されたお客様には多大なるご迷惑、ご心配をおかけしますことを心よりおわび申し上げます」とコメントしています。
Translation
This month, 32 customers of a luxury hotel restaurant in
Tokyo Minato Ward complained of symptoms such as vomiting and diarrhea, and also norovirus was detected in some patients. The public health center declared it a
mass food poisoning and the restaurant was suspended business for three days
from the 26th.
It was the Italian restaurant “Zillion” located on the first
floor of “Hotel InterContinental Tokyo Bay” in Minato-ku of Tokyo that received
the business suspension order.
According to the Tokyo Metropolitan Government, from 14th to
15th this month, a total of 32 customers out of 39 people in 7 groups who ate
in this restaurant complained of symptoms such as vomiting and diarrhea.
The symptoms were mild, and no one was admitted to the
hospital, but when Minato Ward Health Center did the examination, norovirus was
detected from some of the patients and employees.
Although the source of infection was not identified,
customers were given a platter of appetizers with octopus and marinated
soybeans, meat dishes, and course dishes such as pasta.
The health center concluded that the food at this restaurant had caused a mass food poisoning and order it to suspend business for three days from
the 26th.
The restaurant, which had been refrained from doing business
since 20th of this month, commented that "Hotel InterContinental Tokyo Bay”
“has taken the situation seriously and will carry out thorough employee
education and food hygiene management in order to prevent future recurrence. We
sincerely apologize for any inconvenience or concern that have been caused to
our customers. "
I hope this
restaurant could regain the confidence of consumers soon.
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