2013年4月12日 星期五

村上春樹新作開始銷售

Yesterday the FNN on-line reported the following:

村上春樹さん新作発売 タイトル以外、中身は全て秘密の戦略

世界的な人気作家・村上春樹さんの新作が、およそ3年ぶりに12日午前0時から発売された。
出版不況といわれる中でも、発売前の段階から予約が殺到し、すでに出版社では、50万部の発行を決めた。
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日夜、東京・渋谷区の「代官山 蔦屋書店」には、世界で早く、一番に買える書店ということで、多くの人が詰めかけていた。
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日午後10時すぎ、発売前に店を訪れた人は「もう一刻も早く読みたいなと、発表になってから、ずっと楽しみで」、「なかなか今、いないと思うんですよ、新作が出ること自体が、話題になる作家というのが」などと話した。
村上春樹さん3年ぶり、待望の新作「色彩を持たない多崎つくると、彼の巡礼の年」が、いよいよ発売された。
世界的にも人気の高い村上春樹さん。
「ノルウェイの森」は、およそ50の国や地域でも翻訳本が出版されており、その名前は毎回、ノーベル文学賞の最有力候補に挙がるほど。
2011
年のカタルーニャ国際授賞式で、村上さんは「夢を見ることは、小説家の仕事です。しかし、小説家にとって、より大事な仕事は、その夢を、人々と分かち合うことです」と話していた。
ネット通販「アマゾン」では、315日の予約開始から、早くも2万部を突破した。
これは、前作の「1Q84」の予約数を、はるかに超えるペースだという。
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日午前0時に発売されるまで、タイトル以外、中身は全て秘密のベールに包まれていたが、そこにはある戦略があった。
マーケティングにくわしい、関東学院大学文学部の新井克弥教授は「これは、典型的なハングリー・マーケティングという手法になります」と話した。
ハングリー・マーティングとは、情報を発売前に抑えて、飢餓感をあおり、購買意欲をかき立てるという手法。
関東学院大学文学部の新井克弥教授は「物がじかに見えるって、あまり魅力的ではないんですよ。見えたり見えなかったりすると、見たいという欲望が出ますよね。村上春樹という作家は、ある意味でブランドです。大変なブランドです。このブランド力があって、その支持者たちに期待を持たせるような状況がある。こういった土壌があって、初めてハングリーマーケティングは可能になります」と話した。

                                                                                                        (04/12 00:39)


(試譯文)

A new work of the globally popular writer Mr. Haruki Murakami was put on the market from 0:00 a.m. on the 12th, being the first time in about three years.
While still in the so called publication depression, reservation poured in before the sale, and the publishing company had already opted to issue 500,000 copies.
At night on the 11th at the Daikanyama Ivy Bookstore in Shibuya-ku of Tokyo many people had gathered at this bookstore where one could buy the earliest copies of book in the world.
On the 11th slightly past 10:00 p.m. a person who visited the store before the sale said "I want to read the book immediately, because the book is announced, I am very much feeling happy", "I think very much of it, now it is over; there is the coming out of the new book itself, and there is the writer who has become the center of attention”.
For the first time in three years Mr. Haruki Murakami’s new work "The Colorless Tasaki at its Creation and His Pilgrimage Years" was put on the market.
A globally popular Mr. Haruki Murakami.
The translation of his book "Norwegian Wood" was published in about 50 countries and regions, and every time when looking for a candidate for the Nobel Prize in literature his name came up in the lead.
At the Catalonia international award ceremony in 2011 Mr. Murakami said that “It is a novelist's job to look at dreams. However, what is more important for a novelist is to share the dream with people."
At "Amazon" the sales ordered through the Internet already broke through 20,000 copies since the reservation started on March 15.
It was said that the pace on the number of reservation for this book had by far exceeded the previous work the "1Q84"
All contents were wrapped in the secret veil except for the book title until it was put on the market at 0:00 a.m. on the 12th, and that was a strategy.
On the marketing details, Professor Katsuya Arai of the department of literature at Kanto Gakuin University said "This becomes a technique in typical hungry marketing". Hungry marketing was the technique of suppressing the information, so as to instigate a starvation feeling and arouse the desire to buy.
Professor Katsuya Arai of the department of literature, Kanto Gakuin University said "it is not so attractive to look directly at a thing. When you can have a glimpse yet it is not fully visible, the desire to look at it will come out. In a certain sense the writer called Haruki Murakami is a brand name. It is a respectable brand. This brand name has a power, and the situation is enhanced by the supporters' expectation. Hungry marketing become possible only when there is such soil".

Fans of Mr. Hauki Mrakami around the world must be very happy in reading his new work.

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