2022年5月24日 星期二

Ports in the Mediterranean refused Russian merchant ship entry: Grain loaded was stolen from Ukraine?

Recently CNN.co.jp reported the following:

地中海の港、ロシア商船の入港拒否 ウクライナから盗んだ穀物積載か

2022.05.13 Fri posted at 12:12 JST

  (CNN) ロシア軍がウクライナから盗んだとされる穀物を積んだロシアの商船が、地中海沿岸の港で入港を拒まれて、シリア北西部のラタキア港に停泊している。海運関係者やウクライナ当局者が明らかにした。

CNNはこの商船を、貨物船の「マトロス・ポジニッチ」と特定した。

写真や衛星画像によれば、同船は4月27日、クリミア半島沖を出航してトランスポンダーのスイッチを切り、翌日にはクリミア半島のセバストポリ港で目撃された。

ウクライナ当局者などによると、マトロス・ポジニッチは盗まれた穀物の貿易に関与している3隻のうちの1隻とされる。

ロシアが2014年に併合したクリミア半島では、小麦はほとんど生産されていない。しかしロシア軍が3月上旬以来支配しているウクライナ北部は年間何百万トンもの穀物を生産する穀倉地帯。ウクライナ当局者は、何千トンもの穀物がトラックでクリミア半島に輸送されていると訴える。

ウクライナのオンラインメディア記者がCNNに語ったところによると、クリミア半島西部セバストポリからの穀物輸出は急増し、3月も4月も約10万トンに達しているという。

衛星画像やCNNが入手した追跡データによると、マトロス・ポジニッチはセバストポリからボスポラス海峡を横断し、エジプトのアレキサンドリア港に向かった。ウクライナ当局者によると、同船は3万トン近い(ウクライナの)小麦を積んでいた。

しかしウクライナは先手を打っていた。当局者によると、エジプトは穀物が盗まれたものだとの連絡を受け、同船を入港させなかった。同船はレバノンの首都ベイルートに向かったが、結果は同じだった。

同船は今月5日に再びトランスポンダーのスイッチを切ったが、タンカー追跡サイトなどがとらえた画像は、同船がシリアのラタキア港に向かったことを示していた。

シリアの政権はロシアとの関係が深く、ロシア軍は頻繁にラタキアに駐留している。マトロス・ポジニッチの船名は、15年にシリアで死亡した兵士の名に由来する。

海運情報サイトの編集長は、同船の穀物は出所を偽るため、ラタキアで別の船に積み替えられた可能性があると語った。

国防省情報局は10日、ウクライナの穀物の不正輸出について「ウクライナから盗まれた穀物の大部分は、地中海を航行するロシア船籍の船舶に積まれている」と述べ、「積み荷はシリアへ向かう公算が大きい。穀物はそこから中東の国々へ密輸できる」との見方を示していた。

海運データによると、マトロス・ポジニッチは、クレーン・マリン・コントラクター社(本社ロシア・アストラハン)に登録された貨物船3隻のうちの1隻。同社は各国の制裁の対象にはなっていない。

ウクライナ国防省は、ロシア軍の侵攻開始以来、少なくとも40万トンの穀物が盗まれ、ウクライナ国外へ持ち去られたと推計している。

Translation

  (CNN) A Russian merchant ship loaded with grain allegedly stolen from Ukraine had been denied entry at a port on the Mediterranean coast and was moored at the port of Latakia in northwestern Syria. Shipping officials and Ukrainian officials revealed this.

CNN had identified the merchant ship as the "Matros Pozynich” cargo ship.

According to photographs and satellite images, the ship departed from the coast of the Crimean Peninsula on April 27, switching off its transponders, and was seen at the port of Sevastopol on the Crimean Peninsula the next day.

According to Ukrainian officials and others, Matros Pozynich was one of three vessels involved in the trade in stolen grain.

Wheat was produced on the Crimean Peninsula, which Russia annexed in 2014. However, northern Ukraine, which had been dominated by Russian troops since early March, was a breadbasket that produced millions of tones of grain annually. Ukrainian officials alleged that thousands of tonnes of grain were being transported to the Crimean Peninsula.

Ukrainian online media reporters told CNN that grain exported from Sevastopol in the western part of the Crimean Peninsula surged to about 100,000 tons in March and April.

According to satellite images and tracking data obtained by CNN, Matros Pozynich crossed the Bosphorus from Sevastopol to the port of Alexandria in Egypt. According to Ukrainian officials, the ship was loaded with nearly 30,000 tones of (Ukrainian) wheat.

But Ukraine took action first. According to officials, Egypt was informed that the grain had been stolen and did not allow the ship to enter the port. The ship headed for Beirut, the capital of Lebanon, but the result was the same.

The ship turned off its transponder again on the 5th of this month, but images captured by tanker tracking sites and others showed that the ship was heading for the port of Latakia in Syria.

The Syrian government had close ties with Russia, and Russian troops were frequently stationed in Latakia. The name of the Matros Pozynich came from the name of a soldier died in Syria in 2015.

The editor-in-chief of the shipping information site said the ship's grain could have been transferred to another ship in Latakia in order to falsify its source.

The Pentagon's intelligence agency said on the 10th about illegal exports of Ukrainian grain that "Most of the grain stolen from Ukraine is loaded on Russian-flagged vessels navigating in the Mediterranean"; and showed a viewpoint that "The cargo is most likely going to Syria. Then the grain can be smuggled from there to countries in the Middle East. "

According to shipping data, Matros Pozynich was one of three cargo ships registered with Crane Marine Contractor (Headquarters Astrakhan, Russia). The company was not subject to national sanctions.

The Ukrainian Ministry of Defense estimated that at least 400,000 tonnes of grain had been stolen and taken out of Ukraine since the start of the Russian invasion.

              So, on top of seizing others’ territories, Russians are interested in stealing the grain of another country.

沒有留言:

張貼留言