カールスバーグ、ビール用紙パックの試作品をお披露目
2019.10.11 Fri posted at 12:30 JST
カールスバーグが木質繊維を使ったリサイクル可能なビール容器を試作/Carlsberg
ニューヨーク(CNN Business) デンマークのビール大手カールスバーグは10日、紙パック入りビールを売り出すという目標に向けて、木質繊維を使ったリサイクル可能なビール容器の試作品を発表した。
2種類の試作品のうち1つでは、リサイクルされたPETプラスチックの薄膜をかぶせてビールがしみ出すのを防いでいる。もう1つはバイオ素材を使って表面処理を施した。
新しい容器の開発には、環境への影響を抑え、消費者に新しい選択肢を提示する狙いがある。
繊維製のボトルは持続的な調達が可能なことからアルミやガラスに比べて環境に優しく、生産工程での影響も非常に小さいと同社は説明している。
カールスバーグは2015年から新しい容器の開発に着手しているが、実用化までには少なくともあと数年はかかる見通し。紙製ボトルの開発に時間がかかっているのは、炭酸飲料の味が変わらないようにしなければならないことや、バイオ素材ポリマーのような同社が求める素材が市販されていないことによる。
カールスバーグは開発を進めるために、パッケージの専門家や他社とも手を組んでいる。10日には、実用的な紙パッケージの開発を目指してウォッカ大手のアブソルートや飲料大手のコカ・コーラ、化粧品大手のロレアルと提携すると発表した。
ただしカールスバーグは缶や瓶を新しい容器に入れ替えることは望んでおらず、消費者のための新しい選択肢を提示したい意向だという。
こうした新しい容器の開発には他社も力を入れている。ペプシコとコカ・コーラはそれぞれ、プラスチックの使用を減らすためにアルミ缶入り飲料水の販売に乗り出す計画を発表。アディダスはリサイクル可能なスニーカーの開発を進めている。
Translation
2019.10.11 Fri posted at 12:30 JST
New York (CNN Business) on the 10th Danish beer giant
Carlsberg, with the goal of selling beer in paper packs, unveiled a prototype
of recyclable beer container that used wood fiber.
One of the two prototypes was covered with a thin film of
recycled PET plastic to prevent the beer from oozing out. The other was treated
with bio-materials at its surface.
The development of new containers aimed to reduce the
environmental impact and to present new options to consumers.
The company explained that because fiber bottles could be supplied
continuously; they were environmentally friendly compared to aluminum and
glass, and the impact of their production process was very small.
Carlsberg had begun developing new containers since 2015,
but it would take at least a few more years before it might be put into
practical use. The development of paper bottles needed time because the taste
of carbonated beverages must remain unchanged and the company's desired
materials, such as bio-material polymers, were not available on the market.
Carlsberg was also working with packaging experts and other
companies to advance the development. On the 10th, the company announced that
it would be in partnership with the vodka giant Absolute, the beverage giant
Coca-Cola and the cosmetic giant L'Oreal to develop practical paper packages.
Carlsberg, however, did not want to replace cans and bottles
with new containers, and said that its intention was to show new options for
consumers.
Other companies were also making efforts to develop their
new containers. Pepsi-Co and Coca-Cola each announced their plans to start
selling aluminum canned water to reduce the use of plastic. Adidas was
developing recyclable sneakers.
So, the big companies are responding to the
call for using environmentally friendly materials in packaging their products.
It is a first step in the right direction.
沒有留言:
張貼留言