Recently CNN.co.jp reported the following:
新学期控え防弾リュックの売り上げ急増、相次ぐ銃乱射受け 米国
2019.08.09 Fri posted at 16:45 JST
新学期を控えた米国で、通学のための防弾リュックの売り上げが急増している/courtesy
TuffyPacks
Bullet proof backpacks (Source: CNN) |
(CNN) 米国で新学期を前に相次いだ銃乱射事件を受け、子どもに防弾リュックを買い与える保護者が急増している。CNNが過去10年の事件について検証した結果、学校での銃乱射は増加していることが判明。幼い子どもを持つ親の不安は特に大きい。
そうした不安に応えて、ガードドッグ・セキュリティー、ブレット・ブロッカー、タフィパックといった各社が防弾リュックを売り出した。いずれも今回の銃乱射事件後に売り上げが激増しているという。
ブレット・ブロッカーは12年前、33人の死者を出したバージニア工科大学の銃乱射を受けて、ジョー・カラン氏が創設した。
警官だったカラン氏は、学校に通う2人の子どもたちのため、防弾パネルを入れたリュックを製作。クラスメートの親からも依頼されるようになり、同社を創業した。
同社のウェブサイトで販売されている防弾リュックの価格は160~490ドル(1万7000~5万2000円)。ほとんどは防弾パネルが背面に縫い込まれている。先週発生した銃乱射事件以来、売り上げは3倍に増えたという。
ガードドッグ・セキュリティーは2013年から防弾リュックを売り出し、2018年からはオフィス・デポなどの大手小売りチェーンでも扱うようになった。
タフィパックのスティーブ・ネアモア最高経営責任者(CEO)は、学校教員の娘から、銃乱射に備えた避難訓練が学校で頻繁に行われていると聞き、2015年に同社を創業した。
同社の防弾リュックを買い求める客は、子どもの身を案じる父母または祖父母が約95%を占める。
「銃撃事件が起きると、その後数日から数週間は売り上げが激増する」とネアモア氏は言い、先週の売り上げはほぼ4倍になったことを明らかにした。
Translation
(CNN) In the United States, the number of parents who had
purchased bulletproof backpacks for their children had increased rapidly
following a series of shootings before the new semester. As a result of CNN's
examination of incidents over the past 10 years, it was found that school
shootings were increasing. Parents with young children were particularly
worried.
In response to these concerns, companies such as Guard Dog
Security, Bullet Blocker, and Tuffy Pack had launched bulletproof backpacks. In
all cases, sales were increasing rapidly after the shooting.
Brett Blocker was founded by Joe Curran 12 years ago after
shooting at the Virginia Tech which killed 33 people.
Karan, a police officer, made a backpack with bulletproof
panels for two children attending school. The company was founded by the
parents of classmates.
The price of bulletproof backpacks sold on the company's
website ranged from $ 160 to $ 490 (¥ 17,000 to ¥ 52,000). Most bulletproof
panels were sewn on the back. Since the shooting last week, sales had tripled.
Guarddog Security had been selling bulletproof backpacks
since 2013, and since 2018 it had been handled by major retail chains such as Office
Depots.
Tuffy Pack CEO Steve Naremore founded the company in 2015
after hearing from his school teacher's daughter that evacuation drills were
often conducted at school.
About 95% of the customers who purchased the company's
bulletproof backpack were parents or grandparents who were concerned about
their children.
“When a
shootout happens, sales will increase exponentially over the next few
weeks,” Naremore said, revealing that
last week's sales had almost quadrupled.
So, parents of
school students in the US were under constant fears that shootings can break out at
anytime in schools.
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