2009年9月28日 星期一

豐田汽車回收

Recently NHK News reported the following:

29日、トヨタはアメリカで販売する乗用車について、運転席のフロアマットがずれてアクセルペダルの透き間に挟まり、アクセルが戻らなくなる不具合があり、死亡事故につながるおそれがあるとして、リコールを検討していることを発表しました。対象となるのは、2007年から2010年モデルのカムリや、2004年から2009年モデルのプリウス、2007年から2010年モデルのレクサスES350など、あわせて380万台余りです。これは、トヨタが1957年にアメリカで乗用車の販売を開始して以来、最大規模のリコールとなる見込みです。トヨタによりますと、問題となっているマットはアメリカで販売されているもので、日本で流通しているものは直接は関係ないとしています。トヨタでは、車の所有者に対して、フロアマットを取り外すとともに、万が一、アクセルが戻らなくなった場合には、ギアをニュートラルに入れたり、エンジンを切ったりするなどの措置を取るよう呼びかけており、来週までにどのような修理を行うか、詳細を発表する方針です。

On the 29th, Toyota announced that the floor mat at the driver seat of passenger cars sold in the United States could shift, and it might be stuck at the in-between narrow space of the gas pedal, causing the accelerator unable to return to its normal position. Because that might cause a fatal accident, they announced a recall to review the situation. The target was 2007 to 2010 Camry model, and 2004 to 2009 Prius model, and 2007 to 2010 Lexus ES350 model, involving a total of 3.8 million cars. This was expected to the biggest recall since Toyota began the sales of passenger cars in the United States in 1957. According to Toyota, the problematic mats were sold in United States and had no direct relationship with those mats circulating in Japan. Toyota suggested all car owners to all together remove the floor mat, in the extremely unlikely event that the accelerator could not return to its normal position, tried to take measures of shifting the gear into neutral position and stopping the engine. It was decided that details on how to carry out the repair would be announced next week.

It is unthinkable that even for reliable brand name cars such as Toyota, car safety could be affected by something as trivial as floor mats.

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