2009年7月8日 星期三

日航減路線

Recently the Yomiuri News reported the following:

日本航空と全日本空輸は7日、 今秋から不採算便の廃止や減便を計画していることを明らかにした。関西国際 空港発着便で、 全日空は高知(1 日2便), 松山 (同), 鹿児島(1日1便) の3 路線を廃止、 福岡線も1日4便から2便に減らす計画だ。 日航は大連, 杭州 の中國2路線廃止、国內線でも一部路線の廃止などを検討している. また、日航は中部国際空港発着のパリ便運休も検討している。 日航は6月にも、成田空港, 関空など発着の国際線 8 路線を夏季限定で減便すると発表している。 世界不況 や新型インフルイザにより航空需要は落ち込んでおり、 両社は秋の見直しでそれぞれ数十億円の收支改善效果を見込んでいる。

Two Japanese airlines have announced plans that starting from this autumn unprofitable flights will be stopped or reduced. All Nippon Airways (ANA) will cancel three domestic routes and reduce flights in one other. Japan Air Lines (JAL) will cancel their flights to two Chinese cities, and will review some of its domestic routes. Also, JAL will consider stopping the flights to Paris. JAL in June has already reduced its flight in eight international routes. Due to the world's uncertain future and the new influenza, the demand for air flight has declined. It is expected that in the autumn assessment, respectively these two companies can achieve income improvement up to many billion yen.

My feeling is that, in view of the above, is it too optimistic to say that Japan's economy is recovering.

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