A few weeks ago the NHK News
on-line reported the following:
インドネシア 日本の特撮ビジネス進出
9月7日 18時38分
日本の制作会社とインドネシアのメディアが共同制作した特撮番組がインドネシアで放送され、日本の特撮ビジネスが東南アジアに進出したケースとして注目されます。
インドネシアで7日、放送が開始されたのは仮面ライダーシリーズで知られる制作会社「石森プロ」とインドネシアの大手メディアが共同で制作した特撮番組「サトリア・ガルーダ・ビマX」です。
「ビマX」は日本側が脚本や衣装を用意して演技指導を行う一方、登場人物にはインドネシア人の俳優が起用され、インドネシア固有の動物コモドドラゴンをモデルにした敵役が登場するなど、インドネシアの視聴者に親しみやすいよう設定されているのが特徴です。去年1作目が放送され、好評だったことを受けて、27日から1年間、毎週日曜日に放送されることが決まりました。
ジャカルタ東部の住宅では放送が始まると、子どもたちは画面にくぎづけになり、「ビマの武器がかっこよかった」とか「変身する場面が好きです」と興奮した様子で話していました。
「ビマX」の放送を企画した日本の大手商社は今後、玩具メーカーと提携して、現地で関連グッズを販売することも計画しており、日本の特撮ビジネスが経済成長が続く東南アジアに進出したケースとして注目されます。
「ビマX」は日本側が脚本や衣装を用意して演技指導を行う一方、登場人物にはインドネシア人の俳優が起用され、インドネシア固有の動物コモドドラゴンをモデルにした敵役が登場するなど、インドネシアの視聴者に親しみやすいよう設定されているのが特徴です。去年1作目が放送され、好評だったことを受けて、27日から1年間、毎週日曜日に放送されることが決まりました。
ジャカルタ東部の住宅では放送が始まると、子どもたちは画面にくぎづけになり、「ビマの武器がかっこよかった」とか「変身する場面が好きです」と興奮した様子で話していました。
「ビマX」の放送を企画した日本の大手商社は今後、玩具メーカーと提携して、現地で関連グッズを販売することも計画しており、日本の特撮ビジネスが経済成長が続く東南アジアに進出したケースとして注目されます。
(試譯文)
A television program done with special-effects which was a collaboration of
the Indonesia media and a
Japanese company was broadcast in Indonesia ;
the special-effect business of Japan
had attracted attention and become a case for advancing into Southeast
Asia .
On the 7th
(September) in Indonesia
the special effect program the "Satoria-gruuda - Bima X” started
broadcasting. It was produced jointly by “Ishimori Pro”, a company known for producing
the Masked Rider series, together with a major media company in Indonesia .
In
"Bima X", while the Japan
side prepared the script, the clothes and giving out performance instructions,
the Indonesian appointed their actors for the characters. Regarding the
villain's part, the making of a model of the animal Komodo dragon which was peculiar
to Indonesia in appearance was
a feature created for Indonesia
television viewers to generate familiar feelings. The first work was broadcast
last year. In response to the fact that it was popular, a decision was made to
broadcast it every week on Sunday for one year after the 27th.
In the
families at eastern Jakarta ,
when the broadcasting was started, children were riveted to the screen to talk
with excitement, saying that "Bima's armament was smart" and "I
like the scene of appearance disguising".
A major
trading company in Japan
which planned the broadcasting of "Bima X" would tie up with the toy
producers from now on, and a plan was in the making to sell the related goods.
The special-effects business of Japan
had attracted attention to become a case to advance into Southeast
Asia where economic growth was continuing.
It is nice to note that Japan ’s special-effects business could take root
in Indonesia .
沒有留言:
張貼留言