Recently the NHK
On-line news reported the following:
東京メトロ 外国人向け無料Wi-Fi 全路線に拡大へ
10月24日 4時02分
東京メトロは、東京オリンピック・パラリンピックに向けて、外国人旅行者を対象に一部の路線で実施している無線通信=「Wi-Fi」の無料サービスを、2020年までにすべての路線に拡大することになりました。
Wi-Fiは、スマートフォンやタブレット端末と無線機器をつなぐことで、携帯電話回線を通さずにインターネットに接続できるサービスです。
このWiーFiの無料サービスについて、東京メトロは東京オリンピック・パラリンピックが開かれる2020年の夏までに、すべての路線のすべての車両に拡大する方針を明らかにしました。
東京メトロでは、事前に専用のアプリをダウンロードすることで無料で利用できる外国人旅行者向けのサービスを、現在は銀座線と日比谷線の一部の車両で行っていますが、日本国内では無料でWiーFiを利用できる場所が少ないという指摘が出ていることを受けて、サービスを拡大することにしたものです。
全線・全車両への拡大に向けて、年内には東西線と千代田線の一部の車両に導入し、来年以降、有楽町線や半蔵門線など対象を広げていくことにしています。
東京メトロの推計では、昨年度の外国人の乗客は1日平均7万4000人余りで、4年前のおよそ1.4倍に増加していて、外国人向けに乗り放題チケットを販売するなどサービスを強化しています。
My translation
Tokyo Metro was going to expand the radio communication in certain routes targeting at foreign travelers = the no
charge "Wi-Fi", and to
introduce it to all rail routes by
2020 because of the Tokyo Olympic Games and the Paralympics.
The Wi-Fi was
something that connected smart phone, tablet terminal and radio equipment, and
this service could connect the internet without passing through the cellular phone circuit.
About the no charge Wi
Fi, Tokyo Metro made it its policy to expand it to all routes and all vehicles
by the summer of 2020 when Tokyo Olympic Games and Paralympics would be opened.
Tokyo Metro was doing
this service for foreign travelers and at present it could be used free of charge
in certain vehicles in the Ginza Line and Hibiya Line by downloading an exclusive application
beforehand. But having received comments which said that in Japan there were
not many places where Wi Fi could be used for free, the company decided to
expand this service.
Moving towards an
expansion to the all lines and all vehicles, it would be introduced to certain
vehicles in the Touzai line and Chiyoda line within this year; in the coming
years the target of expansion would be the Yuurakuchou line and Hanzoumon line.
By an estimation of
Tokyo Metro, in the previous fiscal year on average there were about 74,000 foreign passengers each day; it was approximately an increase of 1.4 times
of 4 years ago, the service such
as selling the all-you-can-travel tickets to foreign travelers had been
strengthened.
Obviously Japan is preparing for the 2020 Olympics.
沒有留言:
張貼留言