Recently Yomiuri News reported the following:
家電メーカーなどが、人やモノが画面から飛び出してくるように見える3D(3次元)映像を無料体験できるショールームを相次いで開設している。 3D映画「アバター」が大ヒットするなど2010年は「3D元年」と位置づけられており、各社は、3D対応テレビやデジタルカメラの普及につなげたい考えだ。 東京・銀座のソニービルでは、自分の姿を3Dテレビに映して見ることができる。専用のメガネをかけ、3Dカメラに向かって手を伸ばすと、画面から自分の手が飛び出してくる。「プレイステーション3」用のレースゲームでは、本物の自動車を運転しているように錯覚しやすい。 大阪・梅田の「ソニースタイル」や「パナソニックセンター」(東京、大阪)でも、3Dカメラで撮影したアニメ映画やスポーツの名場面を大型モニターで視聴できる。
Electrical appliance makers were opening up showrooms one after another to give free trial of 3D(three dimensions) that produced images which people and things seemed to dash out from the screen. 2010 was the year considered to be the "3D first year" because 3D movie "Avatar" became a big hit, and each company thought that they were tied to the spread of 3D televisions and digital cameras. In Sony Building in Tokyo, Ginza, it was possible to see one's appearance being projected into 3D television. When one reached out his hand towards the 3D camera one would see his hand dashed out from the screen if special glasses were worn. In the racing game for "Play Station 3", it was easy to mistake driving a genuine car. In Osaka, Umeda's "Sony Style", "Panasonic Center" (Tokyo and Osaka), great scenes of cartoon movies and sports could be enjoyed with large-scale monitors using pictures taken with 3D cameras.
It seems that the "3D Era" has started in Japan.
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