2013年6月27日 星期四

東京迪士尼樂園內餐廳菜牌失實

Recently the NHK News on-line reported the following:

東京ディズニーリゾート 表示と違う食材

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千葉県浦安市の東京ディズニーリゾートにある3つのホテルのレストランなどで、メニューに表示された高級な食材とは違う食材が使われていたことが分かり、報告を受けた千葉県が詳しい経緯を調べています。

東京ディズニーリゾートでホテルを運営する「ミリアルリゾートホテルズ」によりますと、このうち「東京ディズニーシー・ホテルミラコスタ」のレストランでは、先月、「車エビ」と表示しながら、実際には「ブラックタイガー」を使った料理およそ300食を提供するなどしていたほか、運営するほかの2つのホテルでも、去年7月から先月にかけてルームサービスで、地鶏とは表示できない国産の鳥を「地鶏」と表示して、およそ1200食を提供していたということです。
先月、東京ディズニーランドの別のレストランで同じような問題が発覚したため、内部調査をして分かったということで、メニューの開発担当者は問題ないと判断していたということです。
運営会社はこの調査結果を公表し、料理を食べたと確認できた人にはおわびとして1000円を支払うということで、報告を受けた千葉県も詳しい経緯を調べています。東京ディズニーシー・ホテルミラコスタの金子務総支配人は「スタッフの管理を徹底して、再発防止に努めたい」と話しています。

(試譯文)

It turned out that the food material used by the restaurants in three hotels etc. inside the Tokyo Disney resort at Urayasu city of Chiba were different from the high-class food displayed on the menu; the Chiba Prefecture which had received the report was investigating the circumstances in detail.

According to the "Miriaru Resort Hotel" which managed hotels in the Tokyo Disney resort, at the restaurant of the "Tokyo Disney Sea hotel Mirakosuta", last month about 300 dishes that were offered actually used the "black tiger" as the food material while displaying it as the "prawn". Also at least in two other hotels they managed, from July last year up to last month, it was said that the domestic chicken which could not be displayed as native chicken was displayed as "native chicken". About 1200 meals were offered.

Because the same problem was revealed in another restaurant in Tokyo Disneyland last month, internal investigations were carried out to get an understanding. It was said that the people from the development section had judged that the menu was satisfactory.

The management company released the results of the investigation. It was said that 1000 yen, as an apology, was paid to the people who had been confirmed eaten the cooking. The Chiba Prefecture which had received the report was investigating the circumstances in detail. Tsutomu Kaneko, the general manager of the Tokyo Disney Sea Hotel Mirakosuta was saying the "I would like to effectively manage the staff and try hard to prevent its future occurrence".

I hope this matter would not affect the reputation of the Tokyo Disneyland.

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